vineri, 11 februarie 2011

Mere cu ...mere

Astazi am facut mere cu...mere...:-)
Delicios desert dar necesita putin timp ca sa creasca aluatul, in rest...floare la ureche.
Ingredinete:
Aluat
cca 500 gr faina
1 lingura generoasa de smantana
1 lingura zahar
sare
2 linguri miere
30 gr unt
80 ml lapte 
150 ml apa
1 pliculet drojdie

Pentru umplere:
5 mere rase
3-4 linguri zahar
scortisoara
cateva sticksuri

1 galbenus amestecat cu putin lapte pentru uns

Incepem prin a face aluatul, adica am pus in masina de paine ingredientele lichide apoi cele solide si dupa o ora si 30 minute, gata coca.
Daca nu aveti masina de paine puneti faina intr-un castron, puneti drojdia, zaharul, smantana, mierea si untul taiat. Puneti apa in care am dizolvat sarea, laptele caldut si framantati aluatul. Dati castronul la un loc caldut pt 1 ora, sau pana isi dubleaza volumul.
Intre timp facem umplutura adica: merele rase le scurgem bine, le amestecam cu zahar si scortisoara.
Dupa ce aluatul a crescut se rastoarna pe masa infainata si se taie bucati micute. Mie mi-au iesit 20 de bucati. Le dati o forma de bile si le intindeti cu sucitorul
In mijlocul fiecareia puneti o lingura de umplutura, adunati aluatul si stangeti bine sa se lipeasca.

Eu facandu-le prima data, nu am intins aluatul prea subtire, asa ca data viitoare o sa stiu ce sa-i fac. Voi daca vreti sa incercati reteta, sa intindeti aluatul bine....:-)
Forma rezultata se pune intr-o forma de briose.


In fiecare se infige cate un sticks si se mai lasa sa creasca inca 30 min.

Le ungem cu galbenusul de ou.

Se dau la cuptorul incins la 180 grade pana se rumenesc.....delicioase!
Pofta buna!



Reteta este luata de pe un blog sarbesc, adica de aici


2 comentarii :

Print

Print Friendly and PDF