sâmbătă, 19 noiembrie 2011

Cum se face caramelul



Eu fac caramelul in felul acesta de foarte mult timp. 
Nu este o reteta invatata dintr-o carte, cu tehnici speciale, este o reteta usoara si rapida.
Caramelul facut astfel se pastreaza cateva saptamani in frigider.

Ingredientele necesare sunt:
200 gr zahar
200 ml smantana pentru gatit cu 32% grasime

Punem zaharul intr-o cratita pe aragaz, la foc mediu. 
Amestecam bine cu o lingura de lemn si il lasam pana cand acesta incepe sa se topeasca si sa devina un lichid inchis la culoare si de consistenta mierii. 
 Este important sa lasi zaharul sa se topeasca in ritmul lui, fara sa-l scuturi si amesteci prea mult si fara sa dai focul mai tare. Numai astfel vei obtine un caramel uniform si bine facut.
Dupa ce tot zaharul este topit, tragem cratita de pe foc si punem smantana insa cu grija, astfel incat sa nu te arzi de la stropii de caramel care pot sa sara din cratita. 
Punem cratita pe foc din nou si amestecam bine pana cand caramelul este neted (cca 5-7 minute).
Cam asta este toata munca in a face caramel.



Se foloseste la waffe, roll cinnabon...si multe alte deserturi.




18 comentarii :

  1. O da.. si daca mai adaugi putin unt iese si mai cremos ;) pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata foarte bine si cred ca-i grozav.Faina reteta.Spor!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc foarte mult pentru reteta!... O voi incerca si eu!... Ador caramelul!...
    Odata caramelul astfel facut, la ce il folosesti?... Ai retete la care ai folosit caramelul?

    RăspundețiȘtergere
  4. la cat de bine arata, as papa si gol caramel!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Asa este Anto, daca pui unt iese si mai cremos, dar si asa este foarte bun.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. Felis, il folosesc la waffe, la roll cinnabon, la fursecuri....la multe dulciuri.

    RăspundețiȘtergere
  7. Stefy, eu il mai pun pe biscuiti, sau pur si simplu il mananc gol...:-))

    RăspundețiȘtergere
  8. Si eu il pap gol:))
    E super!
    Duminica frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  9. Anonim spunea...

    L-am facut si nu a crescut deloc! Crezi ca am pus prea putina drojdie in el?

    :)))))))))))))))))))) Kidding, arata minunat, iar eu ador caramelul!! Pupici, frumoasa! <3

    RăspundețiȘtergere
  10. Mai Anonim, te joci cu focul..:-). La cantitatea asta se pun 2 pliculete de drojdie...:-)))).

    RăspundețiȘtergere
  11. Caramelul, cremele cu ness sunt in capul listei pt mine. Arata foarte, foarte bine!

    RăspundețiȘtergere
  12. Arata super bine,si eu procedez in acelasi mod!
    Simplu dar delicios!

    RăspundețiȘtergere
  13. E f bun! Poti sa-l pui pe orice merita ornat. Eu vreau sa-l folosesc la eclere cu crema de ness.
    Mariana Scarlat

    RăspundețiȘtergere
  14. buna...am facut cum ai facut dvs si am reusit si au iesit fff bun.....felicitari

    RăspundețiȘtergere

Print

Print Friendly and PDF