joi, 1 decembrie 2011

Jumari


Jumari, jumari, jumari...cui nu-i plac jumarile???
Eu le fac foarte rar, mai exact odata, cel mult de doua ori pe an, si asta numai la Craciun.
Sunt usor de facut si bune ca nu iti vine sa te mai opresti, dar ingrasa.

Ingredientele sunt:
1 kg fleica de porc
1 kg gusa
o bucata gusa afumata

Carnea se taie bucatele potrivit de mari. 
Gusa se taie si ea la fel

Se pun la prajit intr-o tigaie, sau ceaun.

 Se adauga cca 100 ml apa, si se lasa sa se prajeasca mestecand din cand in cand sa nu se lipeasca.
Eu le-am prajit aproximativ 50 de  minute, insa timpul de prajire depinde de cantitatea de slaninuta pe care o folositi, de felul slaninutei si de dorinta fiecaruia ca jumarile sa fie mai prajite sau mai moi. 
In principiu se gusta si se scot atunci cand considerati ca sunt pe placul vostru.
Cand jumarile sunt gata, se scot cu o paleta pe un platou si se presara sare.
Grasimea lichida ramasa de la jumari se strecoara si se pune intr-un borcan unde aceasta se va solidifica.
Se foloseste la prajeli sau se mananca pe paine prajita cu putina boia si usturoi.
 Se servesc cu ceapa rosie sau mustar.
Pofta buna!

7 comentarii :

  1. ce-mi plac !buuuuuuuuuune! tin minte ca bunica punea si o ceapa sau doua taiata in bucati mari odata cu bucatile de carne! ( pentru un gust mai bun)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mi s-a facut o pofta!!! Doar de Craciun papam si noi , atunci le vine vremea :)

    RăspundețiȘtergere
  3. n-am mancat jumari cu afumatura,dar abia astept sa mananc...la tine!hi,hi,....

    RăspundețiȘtergere
  4. Uffff...mă gândesc la zilele de sărbătoare şi la nenorocirile pe care le voi mânca...iar tu n-ai ce face şi prezinţi jumări...TORTURĂ!

    RăspundețiȘtergere
  5. Tortura, tortura.....dar ce buna este....:p

    RăspundețiȘtergere
  6. Ah!! cat de bine arata!! vai..chiar zilele trecute ma gandeam cat de bune sunt..plus niste sorici + niste slana cu mustar.. Mdaa...deja salivez. :))

    RăspundețiȘtergere
  7. daca va este asa de pofta de ce nu puneti mana sa va faceti?

    RăspundețiȘtergere

Print

Print Friendly and PDF